Led Zeppelin niet eng of mysterieus

 

Led Zeppelin niet eng of mystiek

Ik ben altijd verbaasd door de complete onwetendheid die mensen hebben over rockmuziek. Soms word je plotseling overrompeld door uitspraken die echt volledig de plank missen. Waarvan je denkt 'hoe komen ze nou daar bij'. Neem nou deze video van Benjamin Owen. Dit is een video die gaat over dat Bono een satanist is (het zal wel) dan zegt die rond 13:00 tijdstip ineens dat Led Zeppelin satanisten zijn en dat ze zingen over Tolkien en andere mystieke dingen. Als ik dit soort onzin hoor dan gaat mijn gezicht van roze naar rood naar paars naar een donkere tint paars naar zwart van woede. Ik wil echt een megafoon pakken naar dwazen als dit lopen en keihard schreeuwen LED ZEPPELIN ZINGT NIET OVER SATAN TOLKIEN OF AL DIE ANDERE FANTASY ONZIN!!! Het is zo duidelijk dat ze er niet over zingen. Zelfs als je weinig weet over ze dan snap je ook wel dat ze zingen over normale alledaagse dingen waarmee je je makkelijk kan identificeren. Voornamelijk over meiden, sex, liefde en relaties. De enige liedjes op hun eerste twee albums die daar niet over gaan zijn de instrumentaaltjes. Songtitels als 'Custard Pie', 'Black Dog' of 'Dazed Of Confused' klinken ook niet echt alsof je met een hele enge band te maken hebt. Geen van hun platenhoezen bevatten vikiningen, druïdes of duivels. Wat er wel op staat zijn een oude man met stokken (Led Zeppelin IV) een groep kinderen die een berg beklimmen(Houses Of The Holy) een man in een pak die in een kroeg zit (In Through The Out Door). Dit laat duidelijk zien dat ze niet zingen over monsters of duivels. Maar weet je wat deze gast las dit in een tijdschrift en dacht dat dat vast wel slim klonk om zo iets te zeggen. Zo fucking irritant gewoon dom weg kopieren wat anderen zeggen. Het zo eenvoudig om gewoon naar een website met teksten te gaan waar je zelf kan zien waar ze over zingen. Maar de punk-minnende muziek pers zal er alles aan doen om hardrock een slechte naam te geven en idioten als dit zijn de levende bewijs dat het werkt. Mijn advies is als je iemand je geconfronteert met flauwekul als dit ga meteen in discussie. Niet  schouders ophalen en ze er mee weg laten komen. Vertel dat Led Zeppelin en al die andere rockgroepen van vroeger niet over die oppervakkige onderwerpen zongen maar hele goede en doordachte  teksten hadden. Ik wil niet meer dat mijn internet plezier bederft word door onzin als dit

 

Nieuwe nirvana? Zal wel niet

 

Nieuwe nirvana? Zal wel niet

Hier hebben we weer zo'n youtube video met een Nirvana is de beste band sinds st. jutemis boodschap. Het gaat over dat er sinds nirvana geen groep is geweest dat zo een impact had op rockmuziek. Ik vind best wel goed dat de muziekscene opgeschud wordt maar de opkomst van Nirvana is een stap neerwaarts niet een verbetering. Het is goed dat er af en toe een muzikale revolutie gebeurd. Het brengt frisheid in de muziek en de grunge/alternatieve scene gaf nieuwe impulsen aan de rockmuziek. Nietemin ondanks dat Pearl Jam, Smashing Pumpkins, Oasis goede muziek gemaakt hebben zijn zo nog steeds niet zo goed als classic rockgroepen als Queen, Deep Purple, Rush of REO Speedwagon. We krijgen allemaal van die onbenullen die dezelfde voorspelbare flauwekul zeggen. De subcultuur mentaliteit word weer hevig gepromoot ook al bestond dat niet in de jaren tachtig. Je had mischien een rock vs disco gebeuren maar die stijlen waren duidelijk verschillend van mekaar. Tegenwoordig heb je allemaal van die kliekjes waar al die mensen precies hetzelfde gedragen en alles volgens hele strikte regels doen ook al zijn die stijlen niet zo anders. Maar de mensen in dit video willen je laten denken dat altijd zo was. Die gast met de lange bruine haar zegt dat je vroeger allemaal van die groepen had als de rockers, metalheads de jocks. Wat natuurlijk totaal nergens op slaat want je had helemaal geen metal in de jaren 80. Metal bands zoals Slayer en Anthrax waren toen ondergronds en het werd pas polulair in de jaren 90. Rockers waren allemaal jocks dus er is geen verschil tussen dat. Uiteraard krijgen we de muziek als identiteit onzin. Ik luister verdomme niet naar muziek om mijn identeit te tonen ik luister en speel muziek omdat ik passie heb voor muziek. Maar ja deze mensen geven niks om muziek. Voor hun is muziek een vehikel voor politieke opvatingen. Dingen zoals gay pride of wat je etnische achtergrond is of voor die red de klimaat onzin. Typische SJW bullshit. Er worden hier ook enkele goede dingen gezegd zoals die gast van alice in chains die vind dat Kiss een gave band is en niet gaat voor standaard optie Led Zeppelin. Net als die gozer van Twisted Sister die zegt dat bands goed en populair worden door veel op te treden en niet omdat een telentenjacht een ster van je probeert te maken. Helaas zijn we weer terug op het pad met de verbijsterende uitspaken van de gast van Guns n Roses. Hij beweert dat er helemaal geen goede bands waren in de vroege jaren tachtig dat er alleen maar matige muziek was en dat Guns n Roses de boel redde. Deze gast moet serieus zichzelf laten nakijken. De vroege jaren80 zat bordevol goede bands als Queensryche, Journey, Bryan Adams, U2, Motley Crue(altijd een veel betere band dan GnR). Okee ik moet hem punten geven dat die Poison een goede band vind maar dat compenseert niet voor die onwetende uitspraak. Guns n Roses zijn de nickelback van de hardrock. Een goedkoop aftreksel van echte hardrock zoals Twisted Sister en Gary Moore. Dan krijgen we de i-pod heeft de muziek consumptie gerevolutioneerd stelling en ze hebben gelijk. De ipod heeft het beluisteren van muziek veel oppervlakkiger gemaakt. Je hebt toegang tot alle muziek die er is maar wat doet het er toe. Meeste mensen hebben tegenwoordig een hele oppervlakkige interesse in muziek ook als ze een instrument bespelen. Dat is waarom mensen niet interesse tonen voor traditionele rockmuziek omdat het niet word gepromoot door de hippe muziekpers. De kids zullen er niet naar luisteren omdat het simpelweg niet cool is. Daar gaat je ipod maakt onbekende muziek toegankelijjk theorie. De echte reden dat er geen nieuwe nirvana is omdat de muziek van tegenwoordig simpelweg kut is. Zo wel bekende bands als onbekende. Bands tegenwoordig zijn hartstikke braaf en onderdanig en hebben geen lef en arrogantie die je nodig heb om een populaire band te worden. Wat op zich wel vreemd is want er is vandaag veel voedingsbodem voor rock n roll rebelie. Je hebt allemaal van die dommerikken die vertellen dat je niet mag roken of geen snoep mag eten, je hebt woordcensuur, instituten als VN of de Europese Unie die de boel willen controleren. Ideale doelwitten voor een rebelse band om zich tegen af te zetten. Het is ongelovelijk dat mensen de gat in de markt niet zien. Je moet naar de politiek kijken met name mensen als Donald Trump en Geert Wilders die zich afzetten tegen de gevestigde orde en daarmee al die burgelijke mensen lekker boos maken. Dat is wat een goede rockgroep zou moeten doen. Zo wordt je de nieuwe Nirvana. Niet zoals al die brave hipsterrock bands die nooit de toekomst van de rockmuziek zullen worden

 

Donkere muziek is oppervlakkig

 

Donkere muziek is oppervlakkig

Amoeba video's zijn een bron van ergenis voor de echte muziekfan. Continu komen er allemaal van die sukkelige geeks langs om ons te trakteren op hun muzikale onwetendheid. Een goed voorbeeld is deze dame hier. Zij promoot weer het idee dat donkere muziek goed is. Dit hoor ik wel vaker en ik vind het verbazend. Vooral bij van die quasi intelectuele muziek sites als Pitchfork of Vice wordt duisternis of depressie gezien als een deugd. Ze zullen zich altijd in bochten wringen om de band in kwestie af te schilderen als iets wat donker of nihilistisch of depressief is ook als de groep die ze bespreken helemaal niet zo. De vrouw in dit clipje doet hetzelfde met ABBA. Ze wil ons wijsmaken dat ABBA hele donkere muziek is want het liedje 'Dancing Queen' gaat over een meid dat verdrietig is omdat haar liefje niet met haar wil dansen of iets in die strekking. Iedereen met gezond verstand kan wel begrijpen dat de stelling dat ABBA donkere muziek maakt flauwekul is. In feite moet je als je zo iets onzinnigs hoort als dit moet je dat meteen afwijzen. Niet van 'hun kant zien' of 'het proberen te begrijpen'. Gewoon weg er mee net als andere onlogische statements als 'drummers zijn de belangrijkste bandlid' of 'black sabbath zijn de grondleggers van metal'.

Vroeger werden vaak zat nummers geschreven over liefdesverdriet maar daar is niks donker of duister aan ze vallen allemaal in de catagorie vrolijk. Verdrietig is niet hetzelfde als depressief. Bovendien zijn dat soort liedjes met een luchtige gevoel geschreven en is de verdriet van een heel milde vorm. Het is niet als of ze zelfmoord geen plegen het is iets wat wel weer overwaait. Denk maar aan 'hello' van Lionel Ritchie dat heeft iets treurigs maar is ook een positieve nummer. Dat muzikanten van vroeger wel eens treurige liedjes schreven is vooral ook om drama te creëren in hun songs het heeft helemaal niets te maken met dat ze geïntresseerd zijn in de donkere kanten van het leven. Dit soort geniepige pogingen om positieve en blije muziek af te schilderen als boosaardig doen ze wel vaker. En als ABBA al duistere muziek is moeten die heavy metal groepen wel super kwaadaardig zijn. Wat natuurlijk niet waar is want rockbands hadden vroeger een hoog feel good gehalte. Dat is tegenwoordig wel anders. Nu klinkt alle muziek super duister niet alleen metalgroepen maar ook popmuziek. Je zal het zelf ook wel gemerkt hebben op je werk dat al die muziek die je op de radio hoort dat je daar een vreselijk nare gevoel van krijgt dat de werkplezier flink bederft. Maar mensen hebben tegenwoordig het idee dat depressieve of naargeestige muziek heel diepzinnig is en dat muziek waar je blij van wordt dat dat maar oppervlakkig is en iets is voor tienermeiden of huismoeders. Het is de wereld op z'n kop redeneren. Donker en depressief muziek is goede muziek vrolijk muziek dat je een goed gevoel geeft is slecht. Als je het maar vaak genoeg herhaalt ga je het wel vanzelf geloven.

Toch werd vroeger bijna alle muziek met die houding gemaakt. Muziek of het nu popmuziek of hardrock is klonk vrolijk en had een positieve houding. Als je regelmatig wordt blootgesteld aan opgewekte muziek dan ga je je ook beter voelen en dan wordt de maatschappij als geheel ook beter. Stel je nou eens voor als je heel de tijd alleen maar metal of hardcore zou horen in de supermarkten of op werk dan zal de maatschappij binnen no time veranderen in een geweldadige samenleving waar iedereen heel de tijd depressief is en zelfmoord pleegt. Je merkt ook in de decennia tot en met de jaren 80 dat de mensen in het algemeen veel vriendelijker en meer ontspannen waren en de muziek weerspiegelde dat. Maar rond de tijd dat we de jaren 90 ingingen kwam daar verandering in. Met de opmars van muziekstijlen als metal, punk, grunge en gothic moest rockmuziek ineens duister, boosaardig en nihilistisch zijn. Gewoon lekker genieten van muziek mag niet je moet je constant miezerig voelen. Het is de muzikale variant van moderne kunst. Schilderijen met landschappen met windmolens dat is maar ouderwets. Kunst dat is tegenwoordig blikjes met hondestrond of een roestige plaat vol met vogelscheit of jezus standbeelden in een vitrine gevuld met kattepis. Je voelt je meteen al naargeestig als je dit leest. Het lijdende kunstenaar syndroom zou ik maar zeggen dat muziek alleen maar goed kan zijn als het gemaakt wordt door mensen die hun polsen open snijden of door heroine junkies dat je moet opgegroeid zijn in een dictatuur. Wat natuurlijk totale kolder is want goede muziek wordt gemaakt door vrolijke lui of dat nou the Beatles, Jimi Hendrix of Boston is allemaal hebben ze grote inpact gehad op de ontwikkeling van popmuziek. Je hoeft maar naar 'Dont Look Back' van Boston te luisteren en dan naar Slayer's 'Angel Of Death' om door te krijgen dat vrolijke muziek veel meer diepgang heeft dan duistere muziek.

 

Lang leve normale muziek

 

Lang leve normale muziek

De video die ik vandaag ga bespreken gaat over iets wat mij al heel lang dwars zit en het is tijd om het aan te pakken. Deze gast vertelt ons dat outsider muziek heel bijzondere muziek is dat vanwege hun situatie zij het geestelijke problemen zij het dat ze afgesloten zijn van de reguliere maatschappij dat hun muziek een artistieke puurheid heeft die 'normale' muziek niet heeft. Of met andere woorden ze proberen je weer te overtuigen dat wrakkige muziek interessant is terwijl ze je weg proberen te houden van muziek met inhoud. Zij presenteren dit soort muziek als echt origineel en dat de muziek op de radio oppervlakkige muziek is zonder identiteit. Deze gast en vele anderen net als hem maken dezelfde denkfout dat origineel zijn hetzelfde betekent als raar zijn. Dit soort artiesten zijn niet simpelweg origineel ze zijn compleet gestoord en van de kaart. Al die mainstream bands die je goed vindt zijn wel origineel ze zijn alleen niet raar. Dat hoeven ze ook niet. Origineel zijn betekent niet dat je gek moet klinken of bizar je moet slechts een herkenbaar geluid hebben waar aan mensen meteen kunnen horen dat dat jou band is en je kan toch volkomen normaal en nuchter zijn. Neem als voorbeeld Aerosmith. Zij klinken ook niet raar of gestoord maar door Steven Tyler's zang de swingende riffs van Joe Perry en Brad Whitford en de groovy aanpak van de ritmesectie hebben ze toch een duidelijk herkenbaar eigen geluid. Je weet wanneer je Aerosmith hoort dat dat Aerosmith is en niet een andere band. Dat is wat Aerosmith origineel maakt niet al dat dwaze onzin als didgeradoos gebruiken of een kast bespelen met vork en mes. Dat is gewoon simpelweg een goedkoop truukje om op te vallen ook al gaat dat naar verloop van tijd vervelen. Het is een beetje net als Weird Al Jankovic. We vinden zijn parodiëen van bekende liedjes grappig maar we zullen dat niet thuis aanzetten. Dat is niet het doel van wat hij doet. Muziek is niet de middelpunt het draait om de humor. Dat is hetzelfde met deze outsider artiesten. Het is interesant als een rariteit maar het heeft weinig muzikale waarde.

Outsider muziek is niet zo anders als normale muziek ze spelen het alleen op een hele ongebruikelijk manier maar mainstream muziek is al best wel ongewoon dus het zijn rare mensen die muziek maken die is gebaseerd op muziek die al uniek klinkt. Stel je voor als een outsider artiest net zulke muziek maakt als Emerson Lake en Palmer dan is dat gewoon iemand die rare muziek nog raarder probeert te maken. Trouwens nu we het toch over ELP hebben zij zijn een perfekte voorbeeld van hoe raar en ongebruikelijk mainstream muziek kan klinken waarmee ze bewijzen dat het idee dat populaire muziek voorspelbaar is niet waar is. Maar dit is natuurlijk ook de bedoeling. Dit is weer een perfecte voorbeeld van dat men je probeert weg te houden van classic rock. Ze doen dit om hun matige hipsterrock te promoten en dat je niet de geweldige rockgroepen van vroeger te horen krijgt iets waar hun onnozele fans niks van af weten. Wat niet verassend is want ze proberen hardrock uit de muziekgeschiedenis te wissen. Hij heeft gelijk dat mensen tegenwoordig meer geven om geld en dat muziek van vandaag goedkoop gefabriceerde rotzooi is maar dat is met de nadruk op 'tegenwoordig'. Dat was vroeger wel anders. Rockmuziek zat vol met steengoede bands. Bands als de Beatles, Led Zeppelin of David Bowie worden altijd opgehemeld door de pers maar dat is maar een klein deel van de groepen die hele goede muziek maakten. Bands als Thin Lizzy, Journey, ZZ Top and Genesis zijn net zo goed en net zo belangrijk.Dat gevoel van fascinatie dat deze mensen hebben met het ontdekken van outsider artiesten is hetzelfde gevoel dat ik krijg als dat ik classic rock groepen van vroeger hoor. De eerste keer dat ik Bat Out Of Hell van Meatloaf hoorde was een echte openbaring of toen ik de high speedrock hoorde van Accepts 'Fast as a Shark' hoorde maakte dat echt een indruk op je. 

Het is niet dat je denkt 'o dit is normale muziek' je reactie is meer 'verrek dit is fucking goed waarom heb ik dit niet eerder gehoord'. Dat is omdat de muziek establishment gerund wordt door geeky kneuzen die niet kunnen accepteren dat hardrock beter is dan punk dus proberen ze het in diskrediet te brengen. Één van de manieren waarop ze dit doen is door jaren 70/80 muziek af te schilderen als onorigineel maar de echte rockfan heeft meteen door dat dit onzin is. Wat mij altijd opvalt bij mensen die dit soort muziek gaaf vinden dat ze zelf helemaal niet raar zijn. Zij zijn typische snobistische muziek critici types met hun quasi verstandige kijk op dingen dat eigenlijk alleen maar heel erg onhandig en klungelig is. Net als de uitspraak dat kunst draait om expressie en het volgen van je visie. Dat is helemaal niet waar kunst om draait. Kunst gaat over het maken van een goede nummer of een schilderij maken die je op de muur wil hangen. Niemand geeft om je authentieke visie. Het draait om de eind resultaat de intentie is secundair. Nee het is niet verkeerd om naar deze mensen te luisteren noch is het verkeerd om ze uit te lachen. Als je jezelf voor lul zet dan ze zullen mensen om je lachen. Ze werkt het in het leven. Dit is typisch een geval van buitenstaanders die iets wat bizar is proberen te begrijpen. Zij gebruiken muziek als een status symbool om kredietwaardigheid te krijgen. Een beetje zoals mensen die grote fan zijn kunst uit de derde wereld ook al is dat niet zo goed als westerse kunst. Ik heb geen probleem met het feit dat men dit soort muziek gaaf vindt zelfs ik kan sommige van deze dingen wel waarderen maar ga niet net doen als of muziek dat niet zo is saai of voorspelbaar is dat is gewoon flauwekul.

 

rockmuziek voor kneuzen project wordt weer gepromoot

 
 

rockmuziek voor kneuzen project wordt weer gepromoot

We hebben hier weer twee videos gevuld met pro-metal onzin zodat je sympatie voelt voor die losers. Het doet precies het tegenovergestelde. Zij claimen dat rockmuziek een soort schuilplaats is voor gepeste tieners die worden lastig gevallen door de andere scholieren. Als je met een Iron Maiden shirt rondloopt dan zullen mensen je belachelijk maken want de normies zullen nooit naar zo'n underground band luisteren. Dit is volkomen onzin want Iron Maiden heeft miljoenen albums verkocht die stadions vulde en in hoogtijdagen liepen veel mensen rond met hun tshirts. Ik kan nog herrinneren dat de populaire jongen van mijn klas met een Iron Maiden shirt rondliep dus het idee dat ze muziek maken voor buitenstaanders is belachelijk. Dit soort filmpjes klinken sympatiek maar ze zijn het niet. Ze proberen een beeld te creeren van heavy rock dat het muziek is voor zwakkelingen die thuis met een ouija bord zitten te spelen of een verzameling van Yoda poppen hebben. Rockfans zijn normale gasten die gaan vissen of poolen ze zullen nooit zulke freaky hobbies hebben. Ze gebruiken Iron Maiden als typische voorbeeld van metal wat een compleet gestoord iets om te zeggen. Maar ze zullen alles doen om de goede naam van een band als dit door de modder te slepen en één van die manieren is door ze metal te noemen. Het is duidelijk dat ze een hardrock groep zijn en dat de regels van de metal niet voor hun gelden. Schijnbaar komt de woord hardrock niet voor in hun woordenboek. Het is harde muziek met gitaren dus het is heavy metal. Zucht wat een onwetendheid. Dus dames en heren voor wie het nog niet duidelijk is zal ik het je luid en duidelijk vertellen (met een luidspreker die tot tien gaat) IRON MAIDEN IS NIET EEN FUCKING METALBAND!! Zijn ze nooit geweest zullen ze nooit zijn. Je hebt geen toestemming op ze te gebruiken in een filmpje over metal. Dat is gewoon heiligschennis. Zelfs als je ze beschouwt als een metalband zijn ze niet de ultieme voorbeeld van metal. Bands als Slayer of Deïcide zijn betere voorbeelden van dat duistere demonische en kwaadaardige aanpak die je associeert met metal. Iron Maiden klinkt te vrolijk en commercieel om metal te zijn. Dus als je een band wilt gebruiken voor een video over wat een metalnerd goed zal vinden gebruik dan bands als the Haunted of Kamelot. Die passen beter bij de omschrijving.

De carnotaurus productions gast heeft op het videoplaatje een gast met Iron Maiden shirt. Hij wordt uitgescholden door een ik vermoed een normaal persoon dat hij een satanist is. Dit is volkomen niet wat in het echt zou gebeuren. Niemand schreeuwt 'satanist' naar iemand die een Iron Maiden tshirt draagt want ze zijn niet de soort band die zingt over satan moord en al die andere flauwekul en zo klinken ze ook. Ze zijn niet Death of Cradle Of Filfth waarbij het terecht is om 'satanist' te schreeuwen als je met een shirt van gaat rondlopen. Ik denk dat die gozer die dat roept eerder fan zal zijn van Iron Maiden. Deze gast praat met een irritante nerdy sukkel stem dat de hulpeloze metalhead aspect benadrukt. Op naar 'beth roars'. Zij doet iets soortgelijks. We zien een filmpje van een gast met een beatles poster dat voor één of andere reden verandert in een Iron Maiden poster want je kan niet zowel van de Beatles als van Iron Maiden houden ook al lijkt de laatste meer op de eerste dan op metal spul als Korn en Blind Guardian. De groene tshirt verandert in een zwarte ook al droegen rockers vroeger niet per se zwarte kleding. Het verbaasd me dat hij geen duivel hoorn saluut maakt of een shirt heeft vol met schedels. Maar dan slaat de dwaasheid pas echt toe wanneer ze claimt dat die gozer naar de gekkenhuis is gestuurd omdat hij luistert naar heavy metal. Als je ook maar een beetje kritisch denkvermogen hebt kan je wel realiseren dat dit onzin is. Je kan iemand niet opnemen vanwege zijn muzieksmaak. Daar zijn regels voor die dat verbieden. Zelfs met groepen als Dimmu Borgir en Testament zullen ze niet iemand in een gesticht plaatsen laat staan met een mainstream rock band als Iron Maiden.

Hierna doet ze iets wat onwetende mensen vaak doen ze proberen je om te praten met zogenaamde wetenschappelijke studies. Dit is volslagen idioot als of je muzieksmaak of de gedrag van mensen die naar een bepaalde muziek luisteren kan wetenschappelijk testen. Dit is niet natuurkunde of scheikunde dat je in een laberatorium kan testen. Het is simpelweg een kwestie van mening. Dit is maar een goedkoop truuk om je mening te beïnvloeden niet in trappen dus. Ik wordt doodziek van dit soort bruikbare idioten die in de bres springen voor die domme mongolen terwijl het beter zou zijn om al die hersenloze metal rotzooi af te kraken net als de fans die er naar luisteren. Je hebt geen wetenschappelijke studies nodig om te realiseren dat metalheads complete dommerds zijn. Je hoeft alleen maar naar de muziek en teksten te luisteren om door te hebben hoe stompzinnig metal is en ook dat je er depressief van wordt. Geen wonder dat ze psychiatrische problemen hebben je krijgt de behoefte om jezelf van kant te maken als je vaak naar die muziek luistert. Vind je niet dat de jongens die naar metal luisteren autistisch zijn en dat de meiden borderline hebben net als Beth. Ze doen gewoon wat de punkers ze vertellen. Ze proberen hardrock te ghettoizeren. Wat natuurlijk nergens op slaat want heavy rock domineerde de muziekwereld in de late 20ste eeuw. De mensen die naar dit soort muziek luisterden waren geen nerdy losers maar trotse Steven Seagul types die de makers van dit soort videos een flinke trap onder hun hol geven. Maar ze zullen alles aan doen om dat te verbergen. Waarom denk je dat ze over de vleermuis incident van ozzy begint in de begin van de video. Klinkt dat als iemand die probeert te weerleggen dat heavy metal enge muziek is. Nee ze proberen hem er bij te betrekken als of hij ook enge muziek maakt ook al is hij een rockmuzikant met hartstikke positieve teksten wiens naam ze proberen te verpesten. Metalmuziek maakt je helemaal niet kalmer. Je wordt er hartstikke gefrustreerd van. 

 

ionisch en locrisch niets mis met deze toonladders

 
 
 
 

ionisch en locrisch niets mis met deze toonladders

Deze knaap maakt best wel goede videos en hij is goed in gitaarles geven dus ik vind het jammer dat hij het doelwit moet worden mijn ongenoegen maar zijn videos laten duidelijk de onwetendheid omtrent dit onderwerp zien dat het toch aangepakt moet worden. Dit gaat dus niet over hem maar meer om de kwestie op zich. Nietemin is hij een beetje te pro-metal. Zijn drummer heeft dat vervelende dubbelbass geluid dat zijn nummers verpest. Jaren 70/80rock is grotendeels afwezig. Ja hij heeft een video over hardrock maar dat is meer een parodie dan een oprechte analyze van het genre. Laten we het maar niet hebben over die dwaas die op die video zingt die je raadt het al totaal niet lijkt op een jaren 80rock zanger. De standaard uitleg dat je altijd hoort is dat ionisch alleen maar gebruikt wordt in popmuziek en kinderliedjes en dat ruige rockmuzikanten daar niks van moeten hebben. Die spelen alleen maar in mineur liefst phrygisch (dat klinkt meer metal) mischien dat ze dorisch/myxolydisch gebruiken maar zeker geen ionisch/lydisch. Dit is complete bollocks. Er waren zat rockliedjes die geschreven zijn in majeur niet alleen myxolydisch maar zeker ook ionisch. Sommige voorbeelden zijn 'Spirit of Radio' van Rush, 'Changes' van Magnum, 'Born To Run' van Bruce Springsteen, 'Cheated' van Praying Mantis 'Dont Look Back' van Boston en zo zijn er nog wel honderd andere voorbeelden te noemen. Klinken deze liedjes mietjesachtig. Klinken ze als kinderliedjes als de troetelbeertjes intronummer of 'how much is that doggie in the window'.

In nog geen miljoen jaar. Dit zijn vakkundig gemaakte nummers die diepgang hebben ruig klinken en vol met levenlust zitten. Er is een goede reden waarom rockgroepen majeur toonladders gebruiken. Het geeft de muziek een gevoel van hoop dat je de wereld aan kan. Rock mag dan wel rebels en onbeschoft zijn er zit duidelijk een gevoel van plezier en lol in en toonladders in majeur geven dat goed weer. De uitspraak dat rockbands alleen maar mineur toonladders gebruiken is niet alleen niet waar is ook heel erg beperkend. Net als de heavy rock groepen gebruiken alleen maar powerchords mythe. Het spreekt voor zich dat dit allemaal deel is van de 'maak rock dom' plan. Deze 'signal music studio' gast draagt zijn steentje hier aan bij. Zij willen je laten denken dat hardrock donkere en enge muziek is waar alle leven uit gezogen is. Maar het is de levenskracht dat door de muziek vloeit dat rock n roll zo bijzonder maakt. Hij zegt dat ionisch alleen voor popmuziek of de radio is maar dat slaat nergens op want veel popliedjes hebben mineur toonladders. Veel jaren 80 numers zijn in mineur luister maar naar Beat It van Michael Jackson of Somebodys Watching Me van Rockwell of jaren 90 house muziek als What Is Love van Haddaway of Twilight Zone van 2Unlimited de laatste is zelfs in phrygish en ook vele moderne hits zijn in aeolisch. Hij doet net lijken als of rockfans alleen maar worden blootgesteld aan majeur liedjes op de radio en dat het verfrissend is om nummer in een mineur sleutel te horen terwijl heel veel nummers in rock zijn geschreven in mineur. Het zou meer verfrissend zijn als hij zou uitleggen hoe je rockliedjes schrijft in majeur.

Het zou saai zijn als alle nummers geschreven zijn in aeolisch. Alle muziek zou klinken als de 'See you in Hell' album van Grim Reaper dat allemaal in mineur is. Goed album maar het is leuk om variatie op je plaat te hebben en de beste manier om dat te bereiken is door verschillende toonladders te gebruiken. Een gast als dit als die het over mineur sleutels in rockmuziek heeft heeft die het natuurlijk niet over jaren 80 hardrock als dat. Hij heeft het waarschijnlijk over jaren 90rock en later of erger metalmuziek. Dit soort muziek moet miezerig, boosaardig en eng klinken. De ding is mensen schreven vroeger niet muziek in mineur om droevig te klinken en zeker niet om duister of depressief te klinken. Jaren tachtig rockgroepen schreven liedjes in mineur om krachtig of dramatisch te klinken. Luister maar naar Journey's 'seperate ways' of Bon Jovi's 'runaway'. Deze nummers klinken dramatisch en intens maar niet verdrietig. Mineur liedjes kunnen ook vrolijk klinken net als 'breaking the law' van Judas Priest of 'fresh' van Kool and the Gang. Ik denk dat de reden dat veel jaren 80 muziek geschreven is in mineur is omdat het vlot en efficient klinkt. Ik krijg de indruk dat de bands van de jaren tachtig zich verzetten tegen de muziek van de jaren zestig dat blij en koddig klonk en dat ze gingen voor een meer serieuze en gestroomlijnde geluid. Één van de manieren om dat te bereiken is met mineur melodien. Het doet me denken aan reclames die eindigen met een indrukwekkende slagzin zoals Pioneers 'new you are playing with power. Je ziet al David Hasselhof uit z'n auto stappen dat hij naar de camera wijst en zegt 'Welkom in de jaren 80 het decenium van nieuwe muziek'.

Je zou verwachten dat mensen die een hekel hebben aan majeur toonladders engere toonladders zoals locrisch gaaf zouden vinden. Oh nee dat mag ook niet. Deze gast en vele anderen net als hem hebben allergie tegen locrisch en voor één of andere volstrekt onduidelijke reden moet je dat ten alle koste vermijden. Deze gast neemt in ieder geval een poging om uit te leggen wat de locrische toonladder is anderen zoals de Fretjam gozer legt ons de zes andere subtoonladders uit maar stopt plotseling bij locrisch en beweert dat het onbruikbaar is. Wat een onzin! Ik heb zelf enkele nummers geschreven in locrisch en het is niet zo moeilijk. Je hoort allemaal excuses als 'de melodie gaat niet terug naar de grondtoon' 'unstabiele tritoon' of 'verandert in een andere toonaarde' en het is allemaal kuddemening. Speel gewoon de akkoorden van de toonladder Bdim Cmaj Dmin Emin Fmaj Gmaj Amin schudt ze door mekaar en voila je hebt een liedje. Je hoeft niet van die vergezochte dingen te doen om een nummer in locrisch te maken en van die dwaze acties uit te halen zoals algoritmes of 'pascals driehoek' of al dat andere idioterie. Het is simpelweg een geval van als je vaak iets herhaalt dan zullen mensen het vanzelf geloven ook als het volkomen incorrect. Het is net als deze video met de titel 'how to make locrian sound good' waar vijf mensen die een muziek opleiding hebben gehad de grootste moeite hebben om een liedje in locrisch te maken iets wat ik binnen een kwartiertje doe. Het laat mooi zien wat groepsdenken met je doet. Maar de video heeft Adam Neely er in. Als hij mee doet weet je al meteen dat het onzin is. Wat me nog het meest irriteert aan al die video's die je vertellen dat je de locrische toonladder niet moet gebruiken is dat ze de kijker niet zelf laten beslissen of locrisch goed is of niet. We moeten het maar accepteren zonder enige uitleg. Vertel ons maar wat locrisch is en we kunnen zelf wel uitvogelen of we het een goede toonladder vinden of niet. Ik houd er van om in m'n eigen houtje dingen uit te proberen en lekker te rommelen met toonladders om te zien of het werkt of niet. Je zal vanzelf merken dat de zogenaamde slechte optie dat je niet moet gebruiken (bv locrisch) eigenlijk hartstikke goed werkt. Dus benader wat mensen je vertellen met skeptisme

 
 
 
 

Rick Beato. Het geluid van onwetendheid

Rick Beato is een perfecte voorbeeld van een beschermer van het muzikaal establishment. Het maakt niet of ze onzin uitkramen Rick Beato zal het simpelweg herhalen. Dit ter frustratie van menig rockan mij incluis. Let we het maar niet hebben over die dommerds die samen met hem in zijn clips verschijnen. Hij heeft alle kenmerken van rock onwetendheid zoals Led Zeppelin de beste vinden. Hij heeft vele top 20 best of lijsten en je raadt het Led Zeppelin staat op nr1. Beste drummer: John Bonham, Beste debuutalbum: Led Zeppelin I en ga zo maar door. Ik word echt strondziek van al die leken die maar een beperkte kennis hebben van hardrock die denken dat ze experts zijn als ze zeggen dat Led Zeppelin de beste is terwijl ze maar één van de vele goede bands zijn niet beter dan Queen, Boston of Yes. Dit is zo typerend voor de onwetendheid van de gemiddelde amerikaanse rockfan die niet meer kent dan de geijkte namen. Het is net zo met de beatles die hij ook vaak opnoemt. Ze waren goed voor de jaren 60 maar groepen in de jaren 70 maakten muziek van dezelfde niveau of beter. Laten we niet vergeten dat hij een foto van Guns n Roses op de klikplaatje van de top 20 beste debuutalbums aller tijden. Iemand die hun in een top-20 lijstje zet heeft zijn rock kredietwaardig per direct verloren. Deze gast heeft al flink wat gele kaarten gekregen en de rode zullen spoedig volgen. Op naar de volgende kwestie. Hij is een grote fan van shredding. Hij heeft een video genaamd guitar 1980-89 en het mag geen verassing zijn dat de drie musketiers van de shred stijl Yngwie Malmsteen, Joe Satriani en Steve Vai op de klikplaatje staan. Zucht. Ik zei het toch. Bijna een decenium geleden schreef ik al dat mensen vonden dat dat de toppunt van goed gitaarspel was en hier zie je een duidelijke manifestatie van die onwetendheid. Het hadden die lui van Iron Maiden en Judas Priest moeten zijn (die ontbreken in de video wat wel vreemd is voor een video met jaren80 rockgitaristen) die op de klikplaatje staan. Wat zij doen echte creatieve dingen op de gitaar niet zoals al die shredcrap. Maar hij is duidelijk geen fan van britrock. Rick Beato is simpelweg een mondstuk voor de guitarworld tijdschrift. Alles wat hij zegt is wat zij zeggen dus zullen we veel horen over zieloze shredgitaar, oubollige blues muzikanten en nutteloze fusion gepiel allemaal dingen waar we genoeg van hebben.

Maar de meest beledigende wat hij doet is hardrock groepen metal noemen. Vooral de 'black sabbath sound of metal' video. Die titel is echt om van te kotsen. Hij heeft ook een video met de titel 'top 5 80s metal guitarists' met Eddie van Halen op de klikplaatje en hij noemde groepen als Motley Crue and Ratt metal. Dit kan allemaal natuurlijk niet. Laten we focussen op de Black Sabbath video en horen wat hij daar te zeggen heeft. Hij komt weer met de mythe dat black sabbath de duivelstoonaarde gebruikt wat natuurlijk een complete leugen is. Black Sabbath net als alle andere hardrock bands hadden simpele pentatonische toonladders en er niks eng, duister of zwaars aan dat. Blijbaar denken mensen als dit dat al hun nummers net als het liedje 'black sabbath' op hun debuutplaat klinken. Het gros van muziek klinkt helemaal niet zo. Ze gebruiken eigenlijk best wel vaak majeur toonladders net als de liedje 'Neon Knights' openingsnummer op de 'heaven and hell' album dat in mixolydisch is. Dat is één van de drie majeur toonladders. In feite zijn alle openingsnummers op de platen die ze in die tijd maakten in mixolydisch luister maar naar Turn Up The Night, Trashed of Never Say Die. Niet echt metal hé. Rick Beatto heeft eigenlijk indirekt toegegeven dat Black Sabbath geen heavy metal is. Hij heeft een ander video met de titel 'mixolydian sound of rock' met AC/DC op de klikplaatje (hij beschouwt dat in ieder geval niet als metal). Black Sabbath gebruikt die toonladder vaak dus in Rick Beato's eigen woorden zijn ze een rockband. Het is ongelovelijk dat ze de connectie niet zien. De probleem met deze misinformatie is dat ze de goede naam van deze band door de slijk heen halen. Nou worden potentiele fans van Black Sabbath weg gejaagd door onhandige clipjes als dit. Ze zullen denken dat het net zo een band is als Testament of Life of Agony of andere slechte smaak groepen. Daarom is het zo belangrijk dat ik jullie waarschuw tegen muziek goeroes als dit. Net als al die andere clowns als Rock n Roll True Stories, Professor Of Rock, The Needle Drops, Adam Neely, Music is Win etc. Ze zijn stuk voor stuk bullshit verkondigaars.

Hij beschermt ook al die metal dingen. Hij heeft een video over een muziekstijl dat 'djent' heet en je kan al aan die naam horen dat het vast iets compleet stompzinnig is niet anders dan al dat andere metal onzin. Laten we horen wat djent is. Yep net zo voorspelbaar en afgezaagd als je zou verwachten. De band 'periphany' is absolute kutmuziek maar dat is ook niet verassend als je grote voorbeeld 'mesjuggah' is want dat is echt een hondedrol van een band. Wanneer men het heeft over goede muziek in de underground dan is dat wat ze bedoelen. Perfekte bewijs dat underground muziek net zo slecht is als populaire muziek. Hij noemt ook al die nietszeggende metalgenres op als of hij echt een kenner is terwijl het alleen maar laat zien dat hij volstrekt het spoor bijster is. Praten over metal als of het een serieuze muziekvorm is en denken dat al die zielige metal catagorieën dat metalheads gebruiken om een valse indruk van variatie te geven echt interessant zijn is de muzikale variant van dat je flessen gaat vullen met slootwater en dat je dat bij een kraampje voor tien euro gaat verkopen en dat mensen zeggen dat het lekker smaakt. Het is net of lui zoals dit domweg alles geloven wat hun verteld wordt. Ik weet zeker dat als iedereen zou vinden dat metal vreselijke muziek is dat Rick Beato zou zeggen dat het domme muziek is waarvan je weg moet blijven. Wat natuurlijk helemaal waar is maar de punt is dat gozers als dit geen zelfstandig denkvermogen hebben. Alles wat ze zeggen is gebaseerd op consensus denken wat eigenlijk betekent dat je dingen op de normale manier moet doen. Als ze moet 'normaal' bedoelen dat je lelijke shredsolo's, grooveloze dubbelbass gedreun en domme teksten over satan en vikingen moet hebben dan wil ik zo abnormaal mogelijk zijn.

Hij heeft een 1 april grap video over Nickelback waar hij zegt dat ze eigenlijk goed zijn waarna hij een video van Rick Astley laat zijn. Typische uitgerangeerde muziek critici humor. Dus Nickelback goed vinden is een grap maar als je vreselijke metalcrap als Mesjuggah of Periphery goed vindt is dat serieus. Als ik een 1 april grap video zou maken dan zullen metalgroepen als Nightwish or Lamb of God perfecte kandidaten zijn om voor schut te zetten. Meer dan Nickelback die klinkt als Rush ten opzichte van al die metalbands. Het is alleen maar omdat het normaal is om Nickelback te haten en metal rotzooi als Sonata Arctica of Mastodon goed te vinden. Voor mij is het net zo normaal om metal te haten en iedereen met muzikaal gevoel met er net zo over denken. Ik weet dat ik vaak herhaal wat ik zeg maar zij herhalen dezelfde bullshit ook heel de tijd dus ben ik gedwongen om hetzelfde te doen. Is er nog iets goeds te zeggen over Rick Beato. Hij heeft in ieder niet zo'n vervelende nerdstem zoals die 12tone gozer hij heeft een duidelijke en zelfverzekerde stem dat betrouwbaar over komt. Zijn muziektheorie clipjes zijn beter dan die over rockmuziek dus hij kan zich beter daar op focussen. Kortom laat je niet door gasten als hem vertellen hoe rock n roll in elkaar zit. Muziekgoeroes als dit azen op de onwetendheid van meeste rockfans en verkopen ze hetzelfde muzikale verhaallijn waarvan echte rockfans weten dat het niet waar is. Dus houdt je poot stijf en wijs alles af wat klinkt als onzin. Als je maar lang genoeg wacht dan zal jou mening de norm worden en dan zullen de Rick Beato's van de wereld jou napraten.

 

Slechte muziek niet meer in bescherming nemen

 

Slechte muziek niet meer in bescherming nemen

De clipjes van deze gast verschijnen constant in de zijmenu als ik naar youtube kijk en de onzin die deze gast uitkraamt werkt op mijn zenuwen. Een perfekte doelwit voor mijn woede. Dit is weer zo'n voorbeeld van iemand die alles gaaf vindt dat hem wordt voorgeschoteld zelfs als het volkomen stompzinnige muziek is. Deze gozer denkt vast dat hij een goede muzieksmaak heeft en dat hij niet is als al de normies die de populaire muziek op de radio gaaf vinden. Het spijt me joch maar jij en al jou metalhead vrienden hebben net zulke slechte smaak als al die gewone mensen. Waarschijnlijk erger. Dit is de grote ironie van metal laten we afzetten tegen al die commercieele muziek op de radio zodat we muziek kunnen maken die nog slechter is. Hij beschermt ook al die domme metalstijlen als 'mall screamo' 'djent' of 'technical deathmetal' dat in zijn beperkte muzikale visie vast heel erg gevarieerd is maar dat meer oplettende muziekfans zien dat het allemaal hetzelfde is. Elke muziekstijl dat het gevreesde woordje 'technical' in de naam heeft dan weet je dat het foute boel is. Er is helemaal niets technisch aan het is gewoon de typisch belabberde muzikantschap dat je kan verwachten van deathmetal bands. Deze gast is grote fan van hardcore wat duidelijk een rode vlag is dat muzikale onwetendheid vrij spel heeft. Hardcore is complete mongolen muziek voor onbehouwen volgetatoeerde neanderthalers die alleen maar kunnen zingen over geweld en het beroven van onschuldige voorbijgangers die per ongeluk zijn verdwaald in de achterbuurt waar ze ronddwalen . Een complete bodemloze put van talentloosheid

Wat ik niet kan uitstaan in punk en metal is gemeenschaps denken. Dat je als muzikantzijnde respect moet hebben voor de scene met hun strikte en irrationele regels en als je daar niet aan mee doet dat je maar een arrogante zeurkous bent. Als er iets wat ik heb geleerd in muziek en in het leven is dat arrogantie iets goed is. Het laat zien dat wel zelf kan beslissen wat de goede manier is om muziek te maken en dat je regelvolgers niet laat vertellen hoe je moet spelen. Dat is wat ik niet gaaf vind aan punk het idee dat je aardig moet zijn voor elkaar respect moet tonen voor de scene en vooral geen bezwaar moet hebben tegen de armoedige muziek dat gemaakt wordt. Ik haat de hele gelijkwaardigheids denken die heerst in de huidige muziekwereld. De idee dat iedereen hun muzikale gedrochten aan de wereld kan tentoonstellen en dat het net zo veel waarde heeft als gave muziek is onzin. Deze gast heeft het er over in z'n Green Day video waar het goed is dat ze fans op de podium laten komen en dat dat laat zien dat de band en de fans gelijk zijn. Ik vind dit helemaal niet goed. Het is de 'iedereen kan een winnaar zijn' mentaliteit dat schadelijk is voor muziek. Het is niet waar. Je moet goed zijn om in een band te spelen anders heb je er niets te zoeken. Ik denk dat hiërarchie belangrijk is in rockmuziek. De band dat op het podium staat is meer belangrijker dan de mensen die naar ze kijken. Wat ze doen is bijzonder en de fans moeten ze daarvoor respecteren en wegblijven van het podium.

Het draait niet om de muziek maar om subcultuur en poltitiek en onderdeel zijn van de scene. Dat is waarom dit soort figuren zo veel waarde hechten aan subgenres omdat hij niet denkt in termen van individuele bands die hun eigen geluid hebben voor hem bestaat muziek uit allemaal van die kliekjes waar iedereen alles doet volgens strikte regels en wetten en duidelijke dresscodes ook al verschillen ze alleen in kleone details. Elke echte muziekfan moet daar helemaal niks van hebben. Dit is geen arrogantie maar het laat zien dat je geeft om muziek en dat je niet wilt zien dat het naar de knoppen gaat door mensen zoals deze gast. De boodschap die deze gast geeft is dat je niet moet zeiken over al die slappe muziek waar je een hekel aan hebt en accapteer gewoon wat je voorgeschoteld wordt ook al gaat het tegen je beter weten in. Dit is ook de reden waarom hij niet houdt van Poison want Brett Michaels doet gewoon waar hij zin in heeft en geeft geen eene zak om wat al die punkers vinden van zijn dating show. Ik was helemaal niet eens bewust dat hij die programma gemaakt had wat hem alleen maar gaver maakt. Iemand die zulke goede muziek maakt als Poison mag van mij zo veel krijgen als die wilt. Maar mensen die niet van Poison houden zijn geen echte rockfans. De muziek van Poison heeft al meer variatie dan al die metalgenres bij mekaar. CC Deville hoeft alleen maar van de eene riff naar de andere riff andere te gaan en er is al meer afwisseling dan tussen cheesy subgenres als djent of crabcore. Als een band niet zingt over chicks dan weet je al dat zo'n band niet veel voorstelt.

Deze gast weet niet wat het verschil is tussen hardrock en metal. Hij heeft bijvoorbeeld een video over Babymetal wat natuurlijk verschrikkelijke muziek is die ging over metalbands met een extravagente stageshow en tot mijn schrik werd Kiss ook genoemd. Kiss is een hardrock groep die niks met metal te maken heeft en waar metalfans niet welkom zijn. Hij heeft zelfs een grafiek met bagger bandjes als Dragonforce, Dimmu Borgir, en Slipknot boven Kiss gezet worden als of het betere bands zijn terwijl Kiss de definitie is van een band die uitbundige show combineerd met geweldige muziek. Een stuk beter dan al die metaltroep die hij gaaf vindt. Het wordt er alleen maar gekker op. Bands als Black Sabbath en Iron Maiden worden ook opgezadeld met die beledigende term. Hij zegt dat dat hele invloedrijke bands zijn ja invloedrijk binnen rockmuziek maar ze hebben niks te maken metal en meeste metalheads vinden ze helemaal niet goed. Voor hun is het gewoon 'dadrock'. Het zal wel zo lang ze maar wegblijven van hardrock groepen dan vind ik dat wel goed. Hij verdedigd zelfs autotune. Iedereen die dat verschrikkelijke effect verdedigd dient gewoon ter plekke opgehangen te worden. Ik word continu blootgesteld aan de verschrikkelijke autotune op het werk en ik krijg heel de tijd de behoefte om naar de WC te ontsnappen om niet dat misselijk makende geluid te horen. Ik denk echt dat die geluid is uitgevonden om mensen met muzikaal gevoel flink te ergeren.

Hardcore mensen net als andere alternatieve mensen zijn totaal niet rebels. Ze claimen dat ze niet zijn als de mainstream samenleving maar net als hun geloven ze in de coronahoax de klimaatzwendel en in al die anti racisme onzin. Laten we maar naar zijn instagram pagina kijken zullen we. Foto's met mondkapje op? Ja hij heeft een mondkapje op. Black out friday post? Jazeker! Met andere woorden hebben we te maken met een ongelovelijke onwetende persoon die zich makkelijk laat beetnemen door wat de machthebbers hem vertellen. Het zou me niet verbazen als die ons zal vertellen dat we moeten 'build back better'. Hij heeft een video over racisme in metal wat natuurlijk complete onzin is het is niet als of mensen negers in elkaar rammen bij shows of dat ze niet mogen optreden in concertzalen. Niemand geeft om die dingen maar iemand als dit probeert nep kwesties te creeren net zoals de media wel vaker doet. Niets van aantrekkern ze willen je een schaamtegevoel aanpraten als je terechte kritiek uit op het wangedrag dat heerst in bepaalde etnische groepen wat een perfekte begrijpelijk iets is om te doen. Het zal me niks verbazen als zo iemand als dit deel uit maakt van een aso organisatie als antifa. Laat dwazen als dit je niet wijsmaken dat je niet moet ergeren aan de belabberde toestand van de huidige rockmuziek. Laat ze je niet ompraten dat metal niet compleet achterlijke muziek is of dat de late 20ste eeuwse rockmuziek niet superieur is aan die rommel die tegenwoordig gemaakt wordt. Deze gasten zijn beschermers van de huidige toestand die alles aan doen om de huidige situatie in stand houden en houden niet van mensen als ik die laten zien wat er niet aan deugt. Maar het is niet alleen begrijpelijk dat je je afzet tegen al die rotzooi het is je plicht als oprechte muziekliefhebber dat je boosheid toont naar al die slechte muziek zo komen we eindelijk uit de middeleeuwen van de rockmuziek waar we al sinds de jaren 90 inzitten en dat echte rock n roll weer terug komt.

 

waarom vrouwen niks snappen van rock

 

waarom vrouwen niks snappen van rock

Je zal vaak videos zien op youtube met titels als '10 geweldige vrouwelijke gitaristen' of 'fantastische nieuwe meiden groepen' and wanneer je ze eindelijk te horen krijgen klinken ze hartstikke voorspelbaar totaal niets bijzonder aan. Er zit vaak een opdringerige toontje aan deze videos. Als of ze je wanhopig proberen te overtuigen dat de vrouwen net zo goed zijn als de mannen en als je er niet mee eens ben dan ben je maar een sexistische neanderthaler die in het verleden leeft. Ik leef dolgraag in het verleden want de muziek die zij maken stelt helemaal niet zo veel voor. Laten we eerlijk zijn en de egletaire onzin ter zijde schijven en toegeven dat vrouwen niet zo goed zijn in het maken van rockmuziek noch begrijpen ze het. Vaak hebben ze een wegwerp aanpak als of de muziek simpelweg dient als achtergrond voor feestjes of dat het een sociale functie dient om andere mensen te ontmoeten de muziek komt op de tweede plaats. Als mannen rock n roll spelen gaat het puur om de muziek. De muziek staat centraal de rest is minder belangrijk. Mannen doen dingen meer doelgericht met een duidelijk visie worden niet afgeleidt door triviale dingen als mode of subcultuur of sukkelige popcultuur spul zoals pokemon of bambi. Maar dat zullen ze niet toegeven. Ze zullen deze 'vrouwen moeten rocken' projekt er doorheen duwen zodat we rock nog verder kunnen verpesten. Vrouwen vermenigvuldigen de onwetendheid van de algemene publiek tienvoud. Ze geven meiden onrealistische verwachtingen. Een misplaatse houding van 'als zij dat kunnen kunnen wij dat ook'. Dit lijkt misschien waar in hun egletaire fantasie wereldje maar in de echte wereld werken dingen niet zo. Mannen en vrouwen gedragen wel degelijk anders en soms is de eene geslacht beter in bepaalde dingen dan de andere. Zoals rock n roll bijvoorbeeld. Ik vind het prima als ze een rockband willen beginnen dat betekent niet dat mannen deze muziek beter begrijpen. Mannen benaderen muziek met een gevoel van authoriteit en zelfverzekerdheid dat respect afdwingt. Wanneer vrouwen rock spelen wordt dat typische manelijke bravado onnatuurlijk vermengd met al die meisjesachtige frivoliteit. Meiden geven makkelijk toe aan verleidingen en voegen allemaal sprookjesachtige onzin waar je van weg moet blijven. Mannen weten beter dat je dat moet vermijden en blijven op koers. Het is verJKrowlingisatie van rockmuziek. 

Deze video van Sarah Hawkinson is goede voorbeeld van waarom dat een probleem is. Zij is een typische voorbeeld van een vrouwelijke metalhead met al de onzinnige uitspraken die daarbij horen. Zij heeft vast borderline wat verklaard dat ze zo veel filmpjes heeft over psychische aandoeningen. En ze heeft rood haar! Erger moet het niet worden. Ze heeft een video over haar band t-shirt collectie wat een typische meisjesachtige iets om te doen. Je zal veel filmpjes zijn met vrouwen over hun bandshirt collectie ik weet niet waarom het is typische subcultuurachtig en daar houden meiden wel van. Ze heeft een ander video gemaakt over dat vrouwen geen bandshirts mogen dragen want mensen klaagden over dat ze geen echt metalhead is en dat ze niet echt van de bands hield waar ze tshirts van draagt. Persoonlijk kan het me niet veel schelen want metal is kutmuziek. Maar ik begrijp wel waarom mensen het niet gaaf vinden als mensen niet echt houden van de muziek die ze claimen gaaf te vinden. Vooral meisjes dragen t shirts als of het een soort van accesoire is als een armband of een stuk kleding van een bekend merk. Je merkt dit door de manier waarop ze met de bandshirts voor de spiegel staat te pronken als of ze naar een bruiloft gaat. Jongens doen dat nooit. Waar ik me echt aan erger is dat een metalhead als zij hardrock shirts draagt. Ze heeft tshirts van Van Halen, Motley Crue, Styx, Kiss, Whitesnake etc. en ze draagt ook shirts van stomme metalgroepen als Slayer, Metallica, Slipknot and Korn wat natuurlijk een complete belediging is voor die groepen. Ze heeft ook een kanaal dat 'possessed by horror' heet dus we krijgen weer die cheesy horror aspect erbij gegooid. Ik houd ook van horrorfilms maar dat is totaal gescheiden van de muziek die ik gaaf vind. Ik kan niet tegen bands die zingen over geweld en horror. Helaas krijg je veel van dit soort nerdmeisjes die houden van horrorspul of sukkelige stripboeken die naar hardrock gaan luisteren en die dit soort muziek een kneuzige imago geven. Daarom vind ik het ook niet erg als Anastasiya Kvitko een europese fotomodel een Iron Maiden shirt graagt of dat Cameron Diaz vindt dat Ratt haar favoriete band is. Dat is okay want zij zijn normaal meiden die niet deel uitmaken van een subcultuur en gedragen in een mainstream manier. Maar wanneer geekmeisjes als dit die van horror houden of andere freaky dingen als animea of wicca naar dit soort muziek gaan luisteren dan weet je dat de verkeerde kant opgaat. Ze zijn Lindsay Ellis types die alles komen verpesten met hun incoherente gebrabbel.

Ik denk dat die gast met de kat avatar gelijk heeft dat het goed is om sommige van deze mensen te quizen over hun armetierige kennis over rockmuziek en als ze weer één van die flauwekul statements maken zoals hardrock bands metal noemen of zeggen dat jaren 80rock gitaristen die snel spelen 'shredden' noemen dan moeten ze een boete krijgen en ik verwacht binnen een maand betaalt te worden. Ik quiz vaak mensen vooral meiden want meeste mensen zijn enorm onwetend wanneer het komt tot rock n roll en hun idiote meningen brengen veel schade toe aan de goede reputatie van hardrock dat per dag steeds meer wordt verpest. Je hoeft alleen maar naar youtube videos te kijken van Beth Roars of die 'charismatic voice' vrouw met die onnozele verbaasde blik op haar kop als of ze op het punt staat om gepenetreerd te worden door een dikke penis. Operazangeressen moeten mijlen ver weg blijven van heavy rock met hun irritante gejouwel. Ze zijn niet allemaal slecht. Soms krijg je een goede band als de bangles of een goede gitarist als Bonnie Raitt of goede zangeressen als Doro of Pat Benetar maar meeste zijn niet veel soeps. Dus in plaats dat we tijd verspillen aan al die arme meisjes die zo nodig rockmuziek moeten maken kunnen we beter aandacht besteden aan die arme rockmuziek zelf die verpest wordt door mensen die geen verstand hebben van deze muziek inclusief al die vrouwen die meer schade aanrichten dan dat ze goed doen.